Bir bakışta Motor Bakımı nasıl olmalı

Periyodik bakımda dikkat edilmesi gerekenler; motor için iyi kalitede yağ kullanılması, belirli zaman aralıklarında triger kayışı, akü kutup başları ve ateşleme bujilerinin değiştirilmesi, her 50.000 kilometrede tüm motor türleri için subap ayarı yapılması ve mutlaka motor suyunun donmaması için antifriz eklenmesi gerekir. Aracınızı satarken aracınızın periyodik bakımların düzenli yapılmış olmasının fiyatı etkileyeceğini unutmayın.
Motor temizliği, genellikle 2. el araç satışlarında kozmetik amaçlı yapılan bir temizliktir. Aracınızı satarken alıcı mutlaka motoru görmek isteyecektir. Ancak kapsamlı motor temizliği, özellikle gittikçe hassaslaşan ve elektronik hale gelen motorlarda çok dikkatli yapılması gereken bir işlemdir. Aracınız üretilirken her türlü hava koşulunda içine su sızması engellenir. Ancak araç üreticileri motorun basınçlı su ile yıkanabileceğini düşünemediklerinden, ne yazık ki özel bir koruma geliştirmemiştir. Yani motorunuz yıkanırken zarar görürse, garanti dışı kalır. Aracın motorunun temiz olması, motorun düzgün çalışacağı anlamına da gelmez.
Motor temizliğinde yanlışlık yapmayın
Motor temizliğinde yapılacak en büyük yanlışlar; motoru sıcakken yıkamak ve motoru basınçlı su ile temizlemektir. Sıcak motor soğuk su ile temas ettiğinde çatlar, basınçlı su ise motorun içine sızarak büyük hasara yol açar. Ayrıca motor kesinlikle normal deterjanlı su ile temizlenmemelidir.
Tepkiniz Nedir?






